“Ik ging alleen maar om te vechten met andere hooligans”

get_HeinMijn naam is Hein. Ik ben geboren en getogen in Jakarta, Indonesië. Op mijn 14e kwam ik samen met mijn moeder naar Nederland. Ik kom uit een christelijke (protestantse) familie. Mijn opa was vroeger predikant in Manado, Indonesië. Vroeger ging ik elke zondag naar de kerk en ging ook naar de zondagsschool. Tot ik uit huis ging op mijn 18e…

Vanaf dat moment ging ik heel weinig naar de kerk en later ging ik zelfs bijna nooit meer naar de kerk. Ik ging alleen maar naar de kerk op kerstavond. Sinds ik uit huis ging, begon ik met verkeerde vrienden om te gaan en begon ik ook alcohol te drinken en drugs te gebruiken. Later was ik ook heel erg verslaafd en ging ik elk weekend met vrienden op stap. Als er feest was, ging ik erheen. Bijvoorbeeld naar een houseparty, maar waar feest was, had ik dan altijd ruzies en vechtpartijen. En omdat ik ook fan ben van FC Groningen, ging ik elke zondag samen met mijn vrienden naar de voetbalwedstrijd. Alleen niet om voetbal te kijken, maar om te vechten met de hooligans van een andere club. Tot december 2008.

Toen kwam er iemand van “De Deur”, een goede kennis van mij, langs op mijn werk en zij vroeg mij wat ik zou doen op kerstavond. Ze heeft mij toen uitgenodigd om op kerstavond naar de dienst te komen. Die avond, 24 december 2008, na de dienst kwam iemand van de kerk met mij praten en hij vertelde over God en dat ik God persoonlijk kon leren kennen en Hem kon uitnodigen om binnen te komen in mijn hart. Binnen in mij zei ik: ‘Heer, als u werkelijk bestaat, kom in mijn hart, geef mij een nieuw leven en vergeef mijn zonden’. En op dat moment kwam ik ook tot bekering.

Al die jaren was ik ook vaak depressief, onzeker en mijn leven was behoorlijk leeg, maar sinds ik Jezus heb gevraagd om in mijn hart te komen wonen en Hem persoonlijk heb leren kennen, voel ik me rustiger. Nu weet ik dat ik de goede beslissing genomen heb, Jezus heeft mij vrij gezet en ik heb nu een persoonlijke relatie met God.

De mensen die Jezus Christus nog niet kennen, daag ik uit om Hem persoonlijk te leren kennen. Het enige dat je kunt doen, is je hart openen en Jezus binnen laten. Hij is onze Redder en Verlosser.